Προσοχή!

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχει καλύτερη εμπειρία. Μάθετε πως χρησιμοποιούμε τα cookies ή δείτε πως θα αλλάξετε τις ρυθμίσεις cookies.

ΣΥΜΦΩΝΩ ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Νέα χρονιά νέοι στόχοι!

03/02/2022

Νέα χρονιά, νέοι στόχοι! Συνηθίζεται η αρχή του χρόνου να συνδέεται με νέους στόχους! To γνωστό new year’s resolution!

Κι αν κάτι αναβάλλαμε, αν κάτι δεν κάναμε καλά, τώρα δίνεται το έναυσμα να ξεκινήσουμε ξανά. Είναι σαν να μας δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία να διορθώσουμε τα πράγματα!

 Μα γιατί να βάζουμε στόχους; Είναι απαραίτητο;

Οι στόχοι φέρνουν πιο κοντά το όνειρο, το όραμά σου. Σου δίνουν ενέργεια και συνεχές ενδιαφέρον για τη ζωή. Είναι ο σίγουρος τρόπος για να κινητοποιηθείς, να αυξήσεις την επίδοσή σου,  για να πετύχεις και να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου!

Τι συμβαίνει όμως και ενώ βάζουμε στόχους, τελικά δεν τους ολοκληρώνουμε με επιτυχία;

1) Γνωρίζεις αλήθεια ποιό είναι το όνειρό σου; Τι είναι αυτό που θέλεις πολύ; Όχι αυτό που θέλουν οι άλλοι και σε έχουν πείσει ότι το θέλεις κι εσύ, αλλά αυτό που πραγματικά θέλεις εσύ! Βάλε τους δικούς σου, τους προσωπικούς σου στόχους! Τότε τα κίνητρά σου θα είναι τόσο ισχυρά ώστε θα σε ωθήσουν στην υλοποίηση του στόχου! Αυτογνωσία και αξιακό σύστημα θα σε βοηθήσουν πάνω σε αυτό! Επίσης αποσαφήνιση προτεραιοτήτων!

Αναρωτήσου!

-Τι πραγματικά χρειάζομαι για να είμαι ικανοποιημένος-η;  -Ποιά ανάγκη μου είναι καλό να ικανοποιήσω; -Τι θέλω να πετύχω; -Πώς θα νιώσω όταν πετύχω αυτόν τον στόχο;-Ποιά οφέλη θα μου αποφέρει αυτός ο στόχος; -Πώς θα βελτιωθεί η ζωή μου ολοκληρώνοντας αυτόν τον στόχο; - Πόσο έτοιμος είμαι να προσπαθήσω και να αλλάξω; -Ποιές οι αξίες μου; -Οι πεποιθήσεις μου πάνω σε αυτό που θέλω; Μήπως είναι περιοριστικές και με κρατάνε πίσω;

2) Στόχοι αποφυγής και στόχοι προσέγγισης. Είναι συνηθισμένο να βάζουμε στόχους λέγοντας ότι θα σταματήσουμε…να πίνουμε, να καπνίζουμε, να τρώμε γλυκά, να δουλεύουμε πολύ κλπ.  Στόχους αποφυγής.

Η διατύπωση των στόχων με αυτόν τον τρόπο, δεν σε παρακινεί να κάνεις πράγματα, να προχωρήσεις σε δράση. Εστιάζει στα αρνητικά και στέλνει λάθος μήνυμα στον εγκέφαλο. Σου βάζει ένα stop, δημιουργεί άγχος και αντίδραση.

Αν όμως διατυπώσεις θετικά τους στόχους, προσεγγίζεις πολύ πιο εύκολα τον στόχο! «Αυτόν τον χρόνο θα τρέφομαι πιο υγιεινά, θα ασκούμαι συστηματικά, θα φροντίσω την ψυχική μου υγεία». Αμέσως ο στόχος γίνεται πιο επιθυμητός, πιο θετικός! Σε προτρέπει σε δράση και επιτυχία!

3) Προσπάθησε να έχεις γύρω σου θετικά ερεθίσματα. Ένα περιβάλλον που οδηγεί σε καλύτερες για εσένα αποφάσεις. Ανθρώπους θετικούς, δοτικούς. Ακούσματα, διαβάσματα, προτροπές που σε βοηθάνε στους στόχους σου.

Ένα περιβάλλον όμορφο, καθαρό, ευχάριστο που σου δημιουργεί θετικά ερεθίσματα, θετικές συνάψεις νευρώνων, διάθεση για δημιουργία για εξέλιξη.

4) Μην ξεχνάς ότι κλειδί για την επιτυχία, για την επίτευξη των στόχων είναι η επανάληψη μικρών συνηθειών που θα φέρουν μικρές νίκες και θα οδηγήσουν σε μεγάλες νίκες.

Όσο επαναλαμβάνεις μια δραστηριότητα τόσο αλλάζει η δομή του εγκεφάλου. «Μακροπρόθεσμη δυνητικότητα» λέγεται από τους επιστήμονες. Με κάθε επανάληψη το σήμα που περνάει από κύτταρο σε κύτταρο βελτιώνεται και οι νευρικές συνάψεις ισχυροποιούνται, υποστηρίζει ο νευροψυχολόγος Ντόναλντ Χεμπ.

5) Δοκίμασε να αλλάξεις συνήθειες ή να προσθέσεις καινούριες με την «αρχή του Πρίμακ»! Κάνε κάτι που σε ευχαριστεί πρώτα και μετά κάνε κάτι που δεν σου είναι και τόσο ευχάριστο. Με αυτόν τον τρόπο ενεργοποιείται η ντοπαμίνη, ο νευροδιαβιβαστής που οδηγεί σε δράση. «Δελεαστικός συνδυασμός» ονομάζεται και έχει αποτέλεσμα!

6) Μη μένεις…στο μέτρημα! Μην αποθαρρύνεσαι αν δεν περπατήσεις 6.000 βήματα την ημέρα, αν δε χάσεις 700 γραμμάρια την εβδομάδα, αν δε φας 3 φρούτα την ημέρα. Εστίασε στο γενικότερο πλαίσιο. Ποιές άλλες συμπεριφορές σου μπορούν να στηρίξουν τον τελικό στόχο σου; «Επειδή κάτι μετριέται, δε σημαίνει ότι είναι και το πιο σημαντικό» λέει ο James Clear

7)) Στόχευσε συγκεκριμένα!

Ο στόχος καλό είναι, να είναι πολύ συγκεκριμένος! Να εστιάζει την προσοχή σε κάτι ευδιάκριτο!! Πρέπει να είναι χρονικά οριοθετημένος! Να είναι ρεαλιστικός! Να είναι εφικτός! Μην προσπαθείς να πετύχεις κάτι χωρίς να έχεις τις απαραίτητες δεξιότητες!

Ακολούθησε το smart model του coaching. Προχώρησε με μικρά βήματα. Μπες σε δράση.

8) Πιθανά εμπόδια στον στόχο σου!

Πολλά μπορεί να αποτελέσουν τροχοπέδη στην επίτευξη ή στην ολοκλήρωση του στόχου σου. Δούλεψε πάνω σε αυτό που στέκεται εμπόδιο και παραμέρισε το! 

  • αναβλητικότητα
  • φόβος απόρριψης/φόβος αποτυχίας
  • άγχος επιτυχίας
  • φόβος διαχείρισης αλλαγής
  • περιοριστικές πεποιθήσεις
  • φόβος κριτικής
  • έλλειψη αυτοπεποίθησης

Ακολούθησε συγκεκριμένη μέθοδο! Φτιάξε πλάνο! Οργανώσου! Μην προχωράς γενικά και αόριστα προς τον στόχο.

9) Δεσμεύσου! Ακόμη καλύτερα δεσμεύσου σε κάποιον τρίτο, δεσμεύσου ενώπιον πολλών.

10) Κάνε καταγραφή των στόχων σου. Έτσι θα γίνουν ξεκάθαροι, θα μπορέσεις να τους οραματιστείς, δε θα τους…ξεχάσεις.

Καλή επιτυχία!!